неділя, 1 листопада 2015 р.

Дайте мені кілька додатків, і я переверну весь клас


Ви знаєте, що таке «перевернутий клас»?
Напевно, це клас, в якому все догори дном. А якщо серйозно, то я вам зараз поясню, що це за неподобство і як його досягти.


Інтерес до «перевернутого класу» постійно зростає. Переклад подачі теоретичного матеріалу за межі класної кімнати допомагає виділити більшу кількість часу на уроці для розвитку навичок ведення дискусії і критичного мислення.
Концепцію «перевернутого класу» називають методикою 21-го століття. На Заході класи активно перевертають вже близько п'ятнадцяти років; цікаво тривале експериментальне дослідження, яке проводиться працівниками Harvey Mudd College вже два роки буде продовжено ще протягом трьох років. В ході експерименту досліджується кілька студентських груп, одна частина з яких навчається за традиційною програмою, а інша — по моделі «перевернутого класу»; дослідження стосується лише викладання STEM-дисциплін (наука, технології, інженерна справа, математика). Саме через незавершеність експерименту результати поки ніде не опубліковані, але навіть попередня оцінка показує, що ефективність навчання як мінімум не падає при використанні технік перевернутого класу, зате надає набагато більшу гнучкість для студентів і викладачів в процесі засвоєння матеріалу; адже перевернутий клас дозволяє не хвилюватися про пропущені лекції і вимагає присутності тільки на практичних заняттях і семінарах.
Модель «перевернутого класу» (Flipped Classroom) — це відповідь традиційної моделі навчання, в якій вчитель дає матеріал, а учні старанно записують. У концепції перевернутого класу вчителя знімається роль і лаври лектора. Він перестає бути єдиним, кому дозволено пересуватися по класу і говорити під час заняття. Учитель стає наставником і гідом для своїх учнів. Якщо ви хоч раз були присутні на заняттях за методикою Марії Монтессорі для малюків, ви уявляєте, що це таке.
Та що там Монтессорі, ще в школах Сократа дві з половиною тисячі років тому практикувався такий підхід. Правда, його тоді недозрозуміли і незабаром винесли звинувачення в розбещенні юнацтва.
У сучасному світі революції у сфері освіти швидше заохочують, ніж недолюблюють, і саме тому концепція перевернутого класу знайшла друге дихання завдяки повсюдному поширенню онлайн-технологій.
Тепер для того, щоб провести заняття, і вчителю, і учням необов'язково бути в класі: учитель готує відеоурок, учні дивляться вдома, а заняття в класі присвячується дискусії і вправам.
Тепер про головне: про інструменти, які допоможуть учителю підготувати навчальне відео і зробити його дійсно цікавим. Всі запропоновані нижче рішення не вимагають установки додаткових програм, що працюють прямо в браузері і абсолютно безкоштовні.

EdPuzzle


EdPuzzle — це онлайн-сервіс, який дозволяє монтувати відео, додавати голосові коментарі та запитання з пройденого матеріалу. Найпрекрасніше — те, що можна скористатися вже існуючими базами навчальних відео YouTube, KhanAcademy, LearnZillion та іншими; це значно прискорює пошук навчального матеріалу. Також є можливість відслідковувати, хто з учнів вже переглянув відео і як впорався із запропонованими завданнями.

eduCanon


eduCanon — онлайн-платформа, за допомогою якої підготовка відеоуроку та супутніх завдань займає кілька хвилин. Для створення уроку вчителю потрібно лише визначити тему і мету заняття та ввести її в рядок пошуку, а платформа шукає відповідні до запиту відео на YouTube і Vimeo. Учителеві залишається лише вибрати потрібне відео і додати питання з варіантами відповідей у спеціальній панелі.

VideoNotes


Сервіс VideoNotes, незважаючи на його простоту, можна застосувати для самих різних завдань. Під час перегляду відеоролика з використанням цього сервісу праворуч з'являється панель для нотаток, які автоматично синхронізуються з тимчасової шкалою відео. Це дуже зручно, якщо вчитель хоче розбити ролик на частини або поставити свої запитання до конкретної частини відео; або, наприклад, якщо він хоче отримати зворотній зв'язок від учнів. Також всі нотатки можна зберігати на GoogleDrive.

Teachem


Teachem — це платформа, яка дозволяє створити цілий курс занять. Для цього досить вибрати необхідні відео на Ютубі (скопіювати посилання або здійснити пошук прямо в платформі), підготувати запитання по кожному уроку та дати доступ до отриманого курсом своїм учням. Учні відповідають на питання в інтерфейсі сервісу, а їхні відповіді надсилаються на електронну пошту вчителя.

Blubbr


Blubbr — надзвичайно радісний інструмент для створення вікторин на основі відеороликів на YouTube. Принцип простий: показується уривок з ролика, за ним слідує питання з варіантами відповідей; потім ще і ще. Створення такої вікторини займає хвилин п'ять-десять, а веселощів і користі учні отримають тонни.

Zaption


Платформа Zaption допоможе створити не просто відео, а цілий інтерактивний посібник, що включає в себе і уривки з відеороликів, і зображення, і блоки тексту. Zaption допоможе підібрати відео з потрібної тематики з баз YouTube, Vimeo, National Geographic і багато інших. Питання, складені вчителем, учень буде бачити прямо при перегляді уроку, а не в кінці.

Blendspace


З допомогою Blendspace вчитель може зручно організувати всю інформацію, що відноситься до теми уроку, та поділитися нею з класом. Це можуть бути файли, зображення, посилання. Крім цього сервіс пропонує вчителеві можливість підготувати питання по пройденому матеріалу і відстежувати процес виконання завдань учнями.
Функціональність майже всіх перерахованих інструментів досить стандартна, адже творці цих веб-додатків знають, що вчителям потрібно насамперед допомогти швидко підібрати матеріал, підготувати до нього вправи і проконтролювати виконання своїх завдань. Однак різні сервіси ставлять акцент на різних елементах роботи над роликом: десь більш обширна база для пошуку освітніх відео, а десь більш широкі можливості для інтерактивної роботи над завданнями. 
Отже, якщо:
  • Вам потрібно створити відеоурок з питаннями в кінці матеріалу або в ході його перегляду, вам допоможуть сервіси EdPuzzle,Teachem і eduCanon;
  • Вам потрібно оперативно отримати відповіді від учнів, вам допоможе сервіс VideoNotes;
  • Для підкріплення відеоматеріалу візуальним та текстовим супроводом вам знадобиться Blendspace;
  • Зручні інструменти для відстеження прогресу учнів у виконанні ваших завдань і пропонує EdPuzzle, і Blendspace.
За матеріалами EdTechReview.
Джерело: https://newtonew.com/overview/dajte-mne-paru-prilozhenij-i-ja-perevernu-ves-klass

Немає коментарів:

Дописати коментар